کتاب نظریه مدرنیته در معماری

در این مقاله به معرفی کتاب نظریه مدرنیته در معماری نوشته دکتر سعید حقیر و دکتر حامد کامل نیا می پردازیم. این کتاب یکی از منابع اصلی کنکور دکتری معماری است که البته مطالعه آن را به عنوان منبعی تکمیلی،به داوطلبین کنکور ارشد معماری نیز توصیه می کنیم.

کتاب نظریه مدرنیته در معماری
معرفی کتاب-کتاب نظریه مدرنیته در معماری-دکتر سعید حقیر دکتر حامد کامل نیا

موضوع کتاب نظریه مدرنیته در معماری :

به طورکلی کتاب نظریه مدرنیته در معماری، به نحوه شکل گیری نظریه مدرنیته در معماری و قبل از آن به زمینه های پیدایش آن در سیاست و اجتماع می پردازد.

همانطور که در فهرست کتاب نظریه مدرنیته در معماری می بینیم این کتاب شامل هشت نوشتار است. در نوشتار اول یعنی ادبیات نوشتار نویسندگان به تعاریف مدرنیته،مدرنیسم، تفکر مدرن،اومانیسم و هویت، هویت جمعی و هویت ملی می پردازند.

موضوع نوشتار دوم بررسی سیر فلسفه غرب است.نوشتار سوم به رابطه علم و مدرنیته می پردازد. و نوشتار چهارم به مفاهیم نزدیک به مدرنیته همچون اندیشه انتقادی و فردگرایی دوران مدرن می پردازد.

موضوع نوشتار پنجم کتاب نظریه مدرنیته در معماری به نحوه شکل گیری تحولات در سیاست و اجتماع مدرن می پردازد. مفاهیمی همچون دموکراسی، لیبرالیسم، روشنگری،جامعه مدنی و حقوق بشر.

نوشتار ششم حول عصر رنسانس است. نحوه شکل گیری آن، خاستگاه های رنسانس، هنرمند رنسانسی، هنر و معماری عصر رنسانس از موضوعات محوری این نوشتار است.

نوشتار هفتم کتاب نظریه مدرنیته در معماری،درباره عصر روشنگری است. عصری که انسان اروپایی برای گذر از قرون وسطی و پاگذاشتن به جامعه مدرن، از این دوران می گذرد.نویسندگان، جنبش رومانتی سیسم و جنبش واقع نمایی را در ذیل هنر روشنگری می دانند و  این دو جنبش و زیرمجموعه های آنها را شرح می دهند.

سبک تاریخ گرایی که گاهی تحت عنوان اکلکتیسم در سده ۱۸ میلادی در اروپا مرسوم است در ذیل جنبش رومانتی سیسم قرار می گیرد. سبک هایی همچون نئوکلاسیک، نتوباروک،نئوگوتیک و…. جنبش واقع نمایی یا ساختارگرایی نیز مشتمل بر دو سبک رئالیسم و امپرسیونیسم است.

عنوان نوشتار هشتم، نهضت هنری مدرن است. که عموما درباره هنر مدرن، شهرسازی و جامعه مدرن است.

فهرست کتاب نظریه مدرنیته در معماری
فهرست کتاب نظریه مدرنیته در معماری-دکتر سعید حقیر-دکتر حامد کامل نیا

فهرست کتاب نظریه مدرنیته در معماری-1
فهرست کتاب نظریه مدرنیته در معماری

فهرست کتاب نظریه مدرنیته در معماری-2
فهرست کتاب نظریه مدرنیته در معماری-۲

فهرست کتاب نظریه مدرنیته در معماری-3
فهرست کتاب نظریه مدرنیته در معماری

مقالات مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

برچسب ها:
امپرسیونیسماندیشه انتقادیاومانیسمحامد کامل نیارئالیسمرنسانسرومانتی سیسمسعید حقیرعصر روشنگریفردگراییکتب معماریمدرنیتهمدرنیسممعرفی کتاب معمارینظریه مدرنیته در معماری

دانلود فایل

کاربر گرامی رسانه معمار،لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.